Recenze: BRING ME BACK

Informace:

Autorka: B A Paris
Nakladatelství: HarperCollins
Počet stran: 362
Vazba: měkká

Originální anotace:

A young British couple are driving through France on holiday when they stop for gas. He runs in to pay, she stays in the car. When he returns her car door has been left open, but she's not inside. No one ever sees her again. Ten years later he's engaged to be married; he's happy, and his past is only a tiny part his life now. Until he comes home from work and finds his new wife-to-be is sitting on their sofa. She's turning something over in her fingers, holding it up to the light. Something that would have no worth to anyone else, something only he and she would know about because his wife is the sister of his missing first love. As more and more questions are raised, their marriage becomes strained. Has his first love somehow come back to him after all this time? Or is the person who took her playing games with his mind?

Děj z mého pohledu:

Finnova přítelkyně před dvanácti lety zmizela. Ted žije s její sestrou Ellen a čeká je svatba. Pak ale Finnovi začnou přicházet emaily, které jsou až moc osobní na to, aby je psal někdo mu důvěrně neznámý. A tak se staré rány znovu otvírají a probouzí k životu... Není to však celé pouhý žert? A jakou roli v tom hrají malé matrjošky, které se zjevují u jeho domu?

Víc vám už prozrazovat nebudu, protože mě dokáže zaručeně rozčílit, když se z pouhého „stručného shrnutí anotace” dozvíte, co se stane na straně 190, přitom má kniha 300 stran a to přece čtenář recenze vědět nechce v případě, že si ji chce sám přečíst. :( Proto se vás snažím mým popisem navnadit, ale ne prozradit zbytečně moc. Ale teď k mému hodnocení!

Mé hodnocení:

Tohle bylo tak neskutečně SKVĚLÝ! A jelikož to byl můj první psychothriller, tak zaručil, aby nebyl poslední. Dalších autorčiných knih (Za zavřenými dveřmi a V pasti lží) se už nemůžu dočkat.

Vždycky jsem si byla jistá, že „Takhle to už přece musí být!"... a ono ejhle. Pokaždé měla autorka nějaké eso v rukávě a přiváděla mě tak do slepých uliček mých teorií!

Kniha mě jako jedna z mála opravdu nenechala ji ani na chvíli odložit a pokaždé jsem si říkala: „Ještě jedna kapitola a fakt končím...”, ale ono to vážně nešlo. Každá strana vás táhne dál a dál a vy ani nestíháte vnímat, jak rychle to celé ubíhá. Běžně totiž nejsem knihomol, kterému byste museli knihu brát z rukou, ale stanovím si cíl a ten také s chutí dodržím, a proto mě překvapilo moje zapálení pro rozluštění děje. Nečekala jsem, jak moc čtivý může psychothriller B A Paris být.

A to, že jsem příběh četla v angličtině, jsem upřímně ani nepostřehla, jak moc jsem byla zabraná do děje-překladač jsem použila opravdu jen párkrát, což mě mile překvapilo. Já se třeba bála, že si sice čtení užiju, ale nepochopím rozuzlení... nic takového se ale vůbec nedělo. Konec mě naprosto dostal.

Celkové promyšlení bylo úžasné a já děkuji B A Paris, že díky ní byla moje první zkušenost s psychothrillerem tak vydařená! Také bychom se měli dočkat českého překladu, takže pokud angličtinu neovládáte, stačí jen chvíli počkat :)

Byla to jednoduše pecka a já nemůžu hodnotit jinak než 5*/5* ! <3

Doufám, že se Vám moje recenze líbila a určitě mi dejte vědět, jestli jste knihu četli, a jak se vám líbila, nebo popřípadě se na ni chystáte.
Mějte se krásně!