Prohledat tento blog

čtvrtek 17. května 2018


Tajný deník Hendrika Groena: 83 1/4 roku
Audiokniha

Informace:
Autor: Hendrik Groen
Délka audioknihy: 11 hodin 23 minut
Interpret: Jiří Žák
Vydavatel: XYZ
Rok vydání: 2017

Originální anotace:
Hendrik Groen je sice starý, ale není ani zdaleka mrtvý a v dohledné době neplánuje nechat se pohřbít. I když je pravda, že jsou jeho každodenní procházky stále kratší, protože jeho nohy už mu tolik neslouží a musí s nimi chodit k lékaři častěji, než by chtěl. Technicky řečeno je… starý. Ale určitě jsou mnohem zábavnější věci, které se dají v tomto věku dělat, než jen popíjení slabého čaje a pěstování muškátů.
Hendrik se rozhodne psát si deník: jeden rok v životě starého člověka v domově důchodců v Amsterdamu. V něm odhaluje všechny své vzestupy a pády – v neposlední řadě jeho nový pokus o založení anarchistického klubu Staří-ale-ne mrtví. A když se k němu nastěhuje Eefe – žena, po které vždy toužil – začne si leštit své boty (a zuby), pečlivě ošetřuje to, co mu ještě zbylo na hlavě, a ve zbytku svého života se pokusí podniknout něco, co bude mít zábavné, něžné a zároveň devastační následky.

Děj z mého pohledu:
Náš hlavní hrdina Hendrik Groen nemá ráad staré lidi. Sám žije v domově důchodců, kde se ale rozhodne, že nebude žít nudně a nestráví zbytek svého života tak, jak by od něj každý čekal. Založí proto se svými přáteli klub Staří-ale-ne-mrtví a právě v této skupině se rozhodnou zažít nové věci, dokud ještě mohou.

Mé hodnocení:

Když jsem se prvně doslechla o humorné knize z prostředí domova důchodců, řekla jsem si, že tuto knihu si musím přečíst! Četla jsem si nějaké krátké ukázky a moc mě zaujaly. Po mém natěšení ale bohužel přišlo hořké zklamalní. Sice jsem čekala, že to nebude zrovna nejdobružnější román, jaký jsem kdy četla, ale vleklý nezajímavý příběh mě tedy nenapadnul ani ve snu. Musím ale přiznat, že jsem neměla mít tak vysoká očekávání, protože určitě není pro teenagery… i tak si ale myslím, že by mě nebavila ani za dvacet či čtyřicet let, takže je vlastně úplně nepodstatné, jak starý čtenář knihu čte.



Díky Audiotéce se mi naskytla možnost poslechnout si knihu jako audioknihu, takže co se týče audioknihy jako takové, která byla namluvena panem Jiřím Žákem, tak ta se mi zdála vcelku povedená. Na naříkání a drmolení důchodců se jeho hlas skvěle hodil, po dlouhé době poslouchání ale nedokázal udržet pozornost posluchače. Občasné přeřeknutí mi nedělalo žádný problém, všichni jsme jenom lidé. Na druhou stranu je pravda, že jsem často nerozeznala přímou řeč od sáhodlouhých popisů autora, protože hlas se pan Jiří Žák snažil napodobit jen málokdy. Taky bych uvítala více zvukových předělů či jak bych je nazvala, protože mi to přijde jako příjemné oživení. Ano, vím, že je kniha rozdělena do dnů (jak už to tak u deníků bývá :D )a že je nesmyslné přidávat zvukové efekty po každých dvou stranách textu (v knize: dnech), ale alespoň po tom týdnu bych to opravdu ocenila. Každých padesát minut, tj. v audioknize jeden měsíc, mi prostě přišlo málo, ale možná je to jen moje osobní preference.

Pokud bych měla hodnotit audioknihu- zpracování, obsah,...- dala bych jí 64 %.

Tímto moc děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy. Pokud si ji chcete také poslechnout, zde máte odkaz na 50 minutovou ukázku, a poté si můžete zakoupit celou nahrávku:
https://audioteka.com/cz/


Mějte se nádherně! Díky moc za přečtení! Budu moc ráda za komentář či odběr :)
L. <3


Žádné komentáře:

Okomentovat