Prohledat tento blog

pátek 26. května 2017

Recenze: Láska v prachu hvězd


Ahoj!
Dnes tu mám pro Vás mám recenzi, která je na knihu:

Láska v prachu hvězd

Informace:
Originální název: Our Chemical Hearts
Autor: Krystal Sutherlandová

ISBN: 978-80-7549-285-2
Počet stran: 304
Nakladatel: YOLI
Rok vydání: 2017
Originální anotace:
Henry Page ještě nikdy nebyl zamilovaný. Je beznadějným romantikem, který stále čeká, že se jeho první velká láska objeví na scéně ve zpomaleném pohybu, srdce vynechá úder, vše bude podkreslovat instrumentální hudba. Proto když se z ničeho nic objeví ve škole Grace Townová, neupravená holka chodící o holi a v klučičím oblečení, Henry jen stěží může tušit, že se má jeho život obrátit naruby.
Grace, polámaná dívka s tajemnou minulostí, zbortí Henryho dosavadní představy o lásce a ukáže mu, že mezilidské vztahy jsou složité, krásné i pomíjivé stejně jako výbuchy hvězd ve vzdálených galaxiích.
Hodnocení:
Příběh vypráví o Henrym, klukovi, kterého zaujme dívka jménem Grace. Vyznal by ji lásku, anebo alespoň něco takového k ní cítil, ale jelikož se ale Henry nedokáže vyjadřovat jinak než písemně, tohle mu nepůjde tak snadno. Grace ale také není dívka, která by ho na první pohled oslnila, proto Henry hledal krásu v duši. Ale tím nechci říct ani tak to, že by Grace krásná nebyla, ale spíše to, co nosila oblečené, klučičí košile, džíny apod., nebylo pro kluky příliš přitažlivé. A rozhodně není ten typ, jenž se každému svěřuje se svými problémy a minulostí už vůbec ne. Stalo se totiž něco, co ji přinutilo už nikdy nepsát a rozhodnout se, že za to všechno musí pykat. Skrývá před Henrym tolik věcí, až mu nedává smysl už vůbec nic. A ve chvíli, kdy už to všechno začne konečně dávat smysl, tak se mu čím dál víc v mysli opakovala otázka, na kterou ještě dlouho nebyl schopný odpovědět…

Zní to zajímavě, nemyslíte? Ono to totiž zajímavé je, většinu knihy se snažíte dostat do mysli Grace a pochopit ji, ale ona Vás nenechá, to mi věřte. Odkrýváte současnost i minulost a chcete číst dál a dozvědět se víc. Potěšilo mě, že tato kniha byla částečně napsána s jakýmsi nadhledem na současný život (opravdu nevím, jak jinak to popsat), ale naopak mě mrzelo, že ten nadhled nebyl i v myšlenkách o lásce. Proč na některých stránkách muselo být slovo ,láska‘ použito tolikrát, až se mi zdálo, že autorka nezná zájmena, za které by mohla tohle stále se opakující se slovo nahradit?(Berte samozřejmě s nadsázkou, protože slovo láska určitě ničemu neškodí a kdyby autorka neznala zájmena, asi by nenapsala tak dobrou knihu :D) Také bylo dobré občasné proložení textu SMS zprávami, dopisem či prezentací. Postavy byly propracované stejně jako jejich životy, takže za to určitě palec nahoru!

Proto si kniha zaslouží 90%.

A ještě bych chtěla podotknout, že se mi moc nelíbí název knihy, ale obálka je hezká a v průběhu knihy pochopíte její smysl. Ale to samozřejmě do hodnocení nezařazuji, protože všichni známe to přísloví, že ano?

Jen mě trošku mrzelo, že věty, například:

Příběhy se šťastným koncem jsou jen příběhy, které ještě nebyly dovyprávěny.“

, autorka sama nepronesla, ale převzala je od někoho jiného. Ale zase na druhou stranu je od ní upřímné, že to uvedla v Poznámkách.

Tak jo, doufám, že se Vám recenze líbila a určitě mi napište, jestli Vás kniha zaujala či ne :) Anebo jste ji už stihli přečíst? :)

Mějte se krásně!
                               L.


-Za každý komentář nebo odběr děkuju <3  <3  <3 



2 komentáře:

  1. Knížky jsem si všimla ještě tehdy, než ji Yoli vydalo a už tehdy jsem si říkala, že bych si ji moc ráda přečetla. Díky za recenzi! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zač! To já děkuji za komentář :) Knihu si přečti, pokud máš ráda YA ;) Měj se krásně!

      Vymazat