Prohledat tento blog

pátek 2. června 2017

Recenze: Všechno, úplně všechno

Ahoj!
Dnes jsem pro Vás napsala recenzi na knihu Všechno, úplně všechno na základě dotazu na instastories (@bookandmyworld).

Všechno, úplně všechno

Informace:


Název:


Všechno, úplně všechno
Autor:
Yoon, Nicola
Počet stran:
          296
Nakladatel:
Jota

ISBN:

978-80-7462-860-3
Originál:
Everything, Everything

                                                   

Originální anotace:

Neotřelý milostný příběh o dívce, která trpí alergií na svět.

Tato originální prvotina vypráví o dívce, která je doslova a do písmene alergická na celý svět. Je zavřená doma, nikam nesmí a skoro nikdo nesmí k ní. Když se ale do sousedního domu přistěhuje nová rodina a s ní i kluk jménem Olly, začíná se odvíjet komplikovaná „lovestory“, která obrátí naruby všechno, úplně všechno, co osmnáctiletá Madeline dosud znala. Neotřelý milostný příběh je zajímavý i svým zpracováním – obsahuje Madelininy deníkové záznamy, poznámky, tabulky, seznamy či ilustrace.

Ahoj. Jmenuji se Madeline Whittierová a jsem nemocná. Moje nemoc je vzácná a málo známá. Jsem totiž alergická na celý svět. Vůbec nevycházím z domu, nebyla jsem venku celých sedmnáct let. Jediní lidé, které vídám, jsou moje máma a ošetřovatelka Carla.


Ale pak se jednoho dne u vedlejšího domu objevilo stěhovací auto. Vykoukla jsem z okna a uviděla ho. Byl vysoký, štíhlý a celý v černém – černé triko, černé džíny, černé tenisky a černá pletená čepice, která mu zakrývala vlasy. Zachytil můj pohled a upřeně se na mě zadíval. Já jeho upřený pohled opětovala. Jmenuje se Olly.

Možná že nemůžeme předvídat budoucnost, ale některé věci přesto předpovědět můžeme. Například to, že se do Ollyho zamiluju, je jisté. A téměř jisté taky je, že to bude katastrofa.

Příběh o bezmezné radosti i nekonečném smutku, které zažíváme, když prorazíme stěny své ulity a kvůli lásce uděláme něco úplně bláznivého (a smrtelně nebezpečného).


Děj z mého pohledu:

Příběh je vyprávěn z pohledu Maddy, která je osmnáctiletá dívka trpící alergií na celý svět. Je obklopena čistým prostředím s filtry vzduchu v každé místnosti a stýká se pouze se svojí matkou, ošetřovatelkou a občas svým učitelem. Jinak nechodí nikam mimo její domov. Pak se ale přistěhuje do vedlejšího domu kluk oblečený v černém, což není mimochodem vůbec důležitá poznámka, jménem Olly. A postupem času zjišťuje, že pro lásku je schopna riskovat cokoliv, a to i samotný život…

Více Vám bohužel prozradit nemůžu. Ale doufám, že i tohle Vás zaujalo.

Hodnocení:

Kniha se skvěle četla, ať už díky vynikajícímu stylu psaní autorky Nicoly Yoon, tak díky výborné formě knihy v podobě e-mailů, krátkých kapitol či například různých kreseb. Postavy byly dobře propracované a taky život Ollieho autorka vymyslela skvěle, a tak dělal vedlejší linii hlavní zápletce. Madeline nám dokázala, že i přes to, s čím musí žít, může bojovat a překonávat sama sebe. Mrzel mě lehce předvídatelný konec, ale to není tolik katastrofální.

Pokud pominu můj negativní názor na českou obálku, opět všichni známe přísloví, že ano, tak kniha si dle mého názoru zaslouží 86%.
Zajímavosti:
-Do kin se chystá stejnojmenný film (v Americe už premiéru měl).-
-Trailer k filmu:

Doufám, že se Vám moje recenze líbila a určitě mi dejte vědět, jestli jste knihu četli, a jak se vám líbila, nebo popřípadě se na ni chystáte.

Mějte se krásně!
                               L.


-Za každý komentář nebo odběr děkuju <3  <3  <3 





2 komentáře:

  1. Pěkná recenze. Knížku jsem četla asi před rokem a moc se mi líbila. S tím koncem máš pravdu, taky mi přišel předvídatelný. Jsem moc zvědavá na filmové zpracování:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! <3 Já jsem také moc zvědavá na film, nalákala jsem několik kamarádek, aby si knihu prečetly a šly se mnou na nej :D Měj se hezky :)

      Vymazat